Disney ziet blu-ray en de aanverwante technologie die zorgt voor verbinding
met internet, als aanjagers van groei voor de home entertainment divisie.

Tot nu toe blijven de verkopen van blu-ray achter bij de verwachting.
Consumenten zijn er nog niet van overtuigd een betere beeldkwaliteit nodig
te hebben dan dvd.

Om de nieuwe digitale opslagtechniek te promoten, kondigde Disney aan om de
vijf klassiekers Pinokkio, Sneeuwwitje, Fantasia. Fantasia 2000 en Belle en
het Beest de komende twee jaar uit te brengen op blu-ray. Oorspronkelijk
stond alleen Doornroosje daarvoor op de planning.

Het bedrijf hoopt dat het uitbrengen van deze titels ervoor zorgt dat
blu-ray door een breder publiek geaccepteerd wordt. Dat meldde Bob Chapek,
hoofd van Disney home entertainment, in The New York Times.

Volgens Chapek was de Sneeuwwitje-dvd in 2001 verantwoordelijk voor het
massasucces van dat medium.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl